O Consello da Avogacía Galega, a través da Secretaría técnica, ten a disposición dos avogados/as e da cidadanía o SERVIZO DE ATENCIÓN ÁS PERSOAS COLEXIADAS E USUARIAS
De conformidade coa Lei 25/2009, de 22 de decembro, de modificación de diversas leis para a súa adaptación á Lei sobre o libre acceso ás actividades de servizos e o seu exercicio, así como a actual redacción da Lei estatal de Colexios Profesionais, de 15 de febreiro de 1974, os Colexios Profesionais deben contar cun Servizo de Atención aos Colexiados e aos Consumidores ou Usuarios
O Servizo préstase pola secretaría técnica do Consello da Avogacía Galega e complementa aos servizos homónimos ou equivalentes que existan nos colexios da avogacía, respectando cadansúa competencia.
O cidadán e o letrado haberanse dirixir, en primeiro lugar, ao Colexio da Avogacía de que se trate, polo que a actuación do Consello se considera sempre de carácter subsidiario ou supletorio.
Non obstante, o usuario poderá dirixir a este órgano a súa dúbida, queixa ou reclamación, encargándose este Consello de remitilo ao Colexio competente, ou de darlle o trámite que corresponda, intentando evitar a peregrinaxe administrativa, sendo posible. O enderezo electrónico é
Se desexa informarse sobre a normativa de aplicación, teña en conta o seguinte:
A) Sobre o Servizo de Atención aos Colexiados e aos Consumidores ou Usuarios:
– Lei de Colexios Profesionais de 15/2/1974 (lexislación básica):
– Lei 11/2001, de 18 de setembro, de Colexios Profesionais da Comunidade Autónoma de Galicia.
B) Principal normativa xeral de aplicación en materia disciplinaria:
C) Normativa estatal específica en materia disciplinaria para asuntos de asistencia xurídica gratuíta de aplicación na Comunidade Autónoma de Galicia:
D) Normativa autonómica específica en materia disciplinaria para asuntos de asistencia xurídica gratuíta:
E) Outras normas:
Tramitación:
O Consello acusará recibo da queixa e a remitirá ao Colexio de Avogados que sexa competente por razón do territorio. No caso de que o avogado denunciado sexa membro dunha Xunta de Goberno dun Colexio da Avogacía de Galicia, será o propio Consello quen tramite o expediente.
No primeiro caso, o Consello notificará ao interesado a remisión da queixa, indicándolle os datos do colexio ao que se poderá dirixir para seguir a tramitación do procedemento
No segundo caso, o Consello incoará un dos procedementos de tipo disciplinario regulados no Regulamento de Procedemento Disciplinario da avogacía española (artigos 7 e 8)
Ademáis das queixas dos cidadáns contra os profesionais, tanto estes coma os propios cidadáns poden formular queixas ou reclamacións referentes á actividade da organización profesional.
No caso dunha queixa ou reclamación contra un Colexio da Avogacía, recabarase información ao Colexio de que se trate,podéndose remitir o expediente para a súa tramitación, se así procedese.
No segundo, o Consello procurará dar unha resposta axeitada.
Descargue aquí o Modelo de queixa sobre a conduta dun/ha avogado/a (Documento Word)
Lugar e modo de presentación
A presentación de queixas e reclamacións deberá realizarse por escrito asinado pola persoa interesada, ou por quen acredite a súa representación, dirixida ao Consello da Avogacía Galega, sito en rúa Federico Tapia 11-1º-A, 15005-A Coruña. Teléfono 981120884.
A presentación en papel poderá realizarse na dita sede, nunha oficiña de correos, ou en calquera rexistro administrativo.
Presentación por vía telemática:
Mentres non entre en funcionamento a sede electrónica, tamén poderán presentarse por vía telemática ao seguinte correo electrónico:
A presentación por correo electrónico requirirá a sinatura con certificado dixital da persoa interesada, ben no correo ben no documento no que se conteña a queixa. Poderá condicionarse a admisión da documentación dixitalizada que se anexe ou incorpore ao email ao seu cotexo co orixinal.
Non se tramitará queixa nin escrito ningún que se envíe a un enderezo distinto, ou que non veña asinado electrónicamente.